Future Cut - kelias nuo Renegade Hardware iki Shakiros prodiusavimo

2013-02-08

Ar susimąstėte, kur dingsta buvusios drum & bass žvaigždės? Sukuria šeimas ar kopia karjeros laiptais kitose srityse? Visi atsakymai teisingi. Kai kurie tiesiog pavargsta nuo muzikos, imasi skirtingų veiklų, o kai kurie kyla į muzikos industrijos olimpą. Ne paslaptis, jog DnB daugeliui tapo tramplynu į platesnius muzikos vandenis. Vieni iš tokių – Future Cut.


Tunde Babalola ir Darren Lewis’o muzikinė draugystė prasidėjo dar 90-ųjų viduryje, Mančesteryje. Tuo metu jie abu buvo dar tik „gimstančio“ jungle/dnb judėjimo entuziastai - T.Babalola pradedantysis Dj ir prodiuseris, D.Lewis – renginių organizatorius. Neilgai trukus, jų keliai persipynė, taip gimė Future Cut.

Pirmas leidinys „Fresh Step / The Chase“ pasirodė 1998 m. Renegade Hardware leidykloje ir buvo parduotas 1700 vinilinių kopijų tiražu. Tai buvo tikrai daug žadanti pradžia. Po to sekė studijinis periodas – vaikinai užsidarė studijoje ir ištisomis dienomis tūnojo prie naujų „gabalu“ kūrimo. Po kelių mėnesių darbo atsirado „Whiplash“, kuris 1999 m. buvo įtrauktas į Renegade Hardware techstep‘inų kompiliaciją „Armageddon LP“. „Whiplash“ tapo tikra bomba. Apie Future Cut prakalbo visa „scena“. Nemažą indėlį į Future Cut populiarinimą įnešė "RAM Records" tėvas – Andy C. Jis taip buvo apsėstas „Whiplash“ kūrinio, tad dažnokai vakarėliuose po kelis kartus jį kartodavo. Laikui bėgant kiti darbai buvo leidžiami tokiose kompanijose, kaip Trouble On Vinyl, Infrared, Renegade Hardware, o tai tik sustiprino Future Cut pozicijas.
 

Atėjus 2000 m., drum & bass scenoje pasidarė tikrai ankštoka. Atsirado nauji, perspektyvus kolektyvai - Usual Suspects, Konflict (Kemal & Rob Data), Ed Rush & Optical, Ram Trilogy, Makai, Moving Fusion, Bad Company, susidarė tikrai nemaža konkurencija. Techstep‘as buvo ypač ant bangos, monotoniški „2 step“ beat‘ai ir „reese“ bassline‘ai tiesiog užtvindė muzikos įrašų parduotuves ir naktinius klubus. Tuo tarpu Future Cut nariai jau buvo pavargę nuo šių „techstep lenktynių“ ir matydami, kad jiems lipa ant kulnų, pasinėrė į kažko kardinaliai naujo paieškas. Ir šios paieškos nebuvo bevaisės, jie susipažino su talentinga dainininke Jenna G, taip atsirado bendras „Midnight“ singlas. Įkvėptas Soul ir Funk stilių, jis pasirodė 2001 m. Wired Productions leidykloje, kuri jau priklausė Future Cut. Dabar pasivadinusi Un-Cut, trijulė tapo tikra sensacija UK elektroninės muzikos padangėje ir labai greitai pateko į Marcus Intalex ir Fabio grojaraščius, o iš ten tiesiai į BBC Radio 1 rotaciją. „Midnight“ tapo tikru dnb hitu. Nors pardavimų skaičiai nebuvo labai stulbinantys (15 000 parduotų kopijų), bet tai buvo tikras postūmis kylant į muzikinį olimpą. Goldie, pamatęs tokią Future Cut sėkmę, pakvietė vaikinus į Metalheadz ir neprašovė. Tais pačiais metais pasirodęs vinilas „Obsession (kartu su Jenna G)“ ir „Tear Out My Heart“ dar kartelį sudrebino DnB pasaulį. Priešingai nei „Midnight“, „Obsession“ skambėjo kur kas sunkiau, o gražus Jenna G vokalas kūrinio pradžioje buvo kažkas neįtikėtino. Toks muzikinis manevras tuomet buvo tikra naujovė. Kol drum n bass‘eriai kaip pamišę džiaugėsi šia naujiena, Future Cut nestovėjo vietoje. Tuo metu juos jau spėjo pastebėt Warner Bros. Records leiblas pasirašė su jais sutartį ir 2003 m. išleido debiutinį Un-Cut albumą „The Un-calculated Some“. Nors komerciškai tai nebuvo sėkmingas albumas, bet vaikinai gavo neįkainojamos patirties dirbant su stambia leidybine kompanija.

Vėliau viskas trumpam grižo į senas vėžias. Future Cut tobulino save studijoje dirbdami prie kitų muzikinių stilių, taip pat nepamiršdami ir apie DnB. 2003-2005 m. dienos šviesą išvydo dar keletas naujų darbų V Recordings, DSCI4 ir Renegade Hardware leidyklose, bet tai buvo tyla prieš audrą...

Visai netikėtai vaikinai susipažino su dar niekam nežinomą pop, hip-hop dainininke Lily Allen. Labai greitai bendravimas persikėlė į studiją, taip atsirado „Smile“ ir keli busimi hitai. Debiutinis Lily Allen albumas pasirodė 2006 m. „Regal“ leidykloje ir buvo parduotas 3 mln. kopijų tiražu. Pusę albumo suprodiusavo Future Cut. T.Babalola ir D.Lewis tapo žinomi visame pasaulyje. Labai greitai jų ambicijos pasiekė JAV ir netrukus jie jau dirbo su Nicole Scherzinger, Shakira ir Melanie Fiona.
 

Tokia sėkmė pastūmėjo įrengti naują studiją Londone, kur buvo sukurti hitai tokiems atlikėjams kaip Wretch 32, Professor Green, Devlin ir Dizzee Rascal. 2011 m.  Future Cut įsteigė savo leiblą – Future Cut Recordings, taip pat pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Warner Bros Records, kuriai padės ugdyti naujas pop žvaigždes. T.Babalola ir D.Lewis prisipažįsta, jog pagrindinė jų sėkmės priežastis buvo maksimalus savo potencialo išnaudojimas ir nebijojimas būti individualiems, neapsiribojimas muzikiniuose rėmuose.

Nors Future Cut drum & bass karjera jau seniai yra tik istorijos dalis, visai neseniai jų vardas vėl trumpam sužibėjo DnB padangėje. Legendinį „Obsession“ kurinį remiksavo talentingas duetas Ulterior Motive, kurį praeitais metais išleido Metalheadz sub-leiblas Razors Edge. Šis remiksas – puiki sintezė tarp naujo ir seno skambesio. Atsiliepimai buvo tokie geri, kad privertė daugumą atsinaujinusios ir atjaunėjusios DnB publikos pagoogle‘int ieškant atsakymo, kas gi tie Future Cut yra, o senesnės kartos klausytojams sukėlė šiltus prisiminimus apie kadaise buvusius mėgstamo drum & bass dievaičius.

 

 


Germanovski